TEČAJ

(MBSR) Trening čuječnosti za celostno obvladovanje stresa

Opis tečaja

Osem-tedenski program MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) je najstarejši in eden najbolj učinkovitih in raziskanih treningov čuječnosti za odpravljanje stresa in izboljšanje počutja. Temelji na razvijanju in uporabi čuječnosti v vsakdanjem življenju.

Oblikovan je tako, da vam pomaga pri učenju novih načinov soočanja s težkimi fizičnimi občutki, čustvi in razpoloženji. Na podlagi tega programa so nastali vsi drugi 8-tedenski treningi čuječnosti.

Učitelja se izobražujeva na strokovnih izobraževanjih pod vodstvom utemeljiteljev  programa MBSR in glavnih protagonistov razvoja čuječnosti v svetu, dr. Jon Kabat-Zinna in dr. Sakija Santorellija ter njunih učencev na CFM (Center for Mindfulness, ZDA).

Tečaj je sestavljen iz:

  • vodenih vadb različnih vrst čuječnostne meditacije (mindfulness meditation),
  • nežnih razteznih vaj in čuječnostnega gibanja (mindfulness yoga),
  • skupinskega dialoga in diskusij s ciljem večanja zavedanja v vsakdanjem življenju,
  • posamezniku prilagojenih navodil in
  • navodil za delo doma in uporabi naučenega v vsakdanjem življenju.

Razvijanje čuječnosti je ena izmed najučinkovitejčih metod soočanja s stresom. Namen (čuječnostne) meditacije je prebuditi sposobnost izkušanja polnosti lastnega življenja in preobrazbe svojih odnosov z lastnimi problemi, strahovi, bolečinami in stresom v svojem življenju.

Osnovna veščina, ki jo boste urili, je čuječnost (mindfulness). Gre za poseben način posvečanja pozornosti, namenoma in brez presojanja, vsemu, kar se dogaja v sedanjem trenutku v vačem telesu, umu in svetu okoli vas.

Vadba čuječnosti vam lahko omogoči videti stvari na drugačen, svež način, z odstranitvijo umskih in fizičnih vozlov in napetosti. Lahko poveča vač občutek zaupanja v to, da vam je na voljo več močnosti in več moči za soočanje z različnimi življenjskimi izzivi.

Večina preteklih udelečencev MBSR programa poroča, da so bili deležni dolgoročnih učinkov, kot na primer:

  • več energije in entuziazma,
  • večje sposobnosti sproščanja,
  • povišane samozavesti in
  • povečane sposobnosti obvladovanja stresnih situacij.

V tujini ta program poteka od leta 1979 pod imenom MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction). Je znanstveno raziskan, uporabljan tudi v bolnišnicah in v terapevtske namene ter ga učijo na Medicinski fakulteti Univerze v Massachusets-u (Umass) v ZDA.

Lokacije in termini

LJUBLJANA

Center za čuječnost, Ul. Jožeta Jame 12, LJ (v prostorih City joga centra)

Datumi naslednjih terminov Temeljnega programa čuječnosti MBSR:

PON: 18.30–21.00 (od 7.SEP-2.NOV,2020)  PRIJAVNICA
TOR: 9–11.30 (od 6.OKT1.DEC,2020)  PRIJAVNICA
PON: 17.30–20.00 (od 9.NOV-28.DEC,2020)  PRIJAVNICA

ČET: 19-21h (od 10.9.-5.11.2020) ON-LINE (preko spleta)  PRIJAVNICA

Prijava obvezna!

V času udeležbe na 8-tedenskem tečaju se lahko (brezplačno) pridružite tudi redni vadbi joge (1x tedensko) na isti lokaciji, v terminih, ki bodo objavljeni naknadno. Datumi celodnevnih (6h) srečanj bodo objavljeni naknadno.

Tečaje vodi Robert Križaj, edini potrjeni učitelj programa MBSR v Sloveniji.

Datume spoznavno-osvežitvenih delavnic čuječnosti najdete  tukaj.

Po opravljenem temeljnem tečaju ste vabljeni na nadaljevalne tečaje.

KRANJ

Center za čuječnost, Slovenski trg 5, KR (v prostorih City joga centra)

Predviden termin naslednjega osem-tedenskega temeljnega programa čuječnosti (MBSR) je:

ČET: 20.00 – 22.00 (od OKT 2020)  PRIJAVNICA

Po opravljenem temeljnem tečaju ste vabljeni na nadaljevalne tečaje.

Tečaj vodi Tjaša Šubic.

Cena tečaja

Cena osem-tedenskega programa MBSR je 250 EUR (27 šolskih ur + celodnevno srečanje 8 šolskih ur).

Cena ON-LINE tečaja je 200 EUR.

Nekaj mest na skupino je na voljo tudi po ceni 200 EUR (študenti do 26 let brez redne zaposlitve, upokojenci, brezposelni ter tisti, ki si osnovne cene ne morete privoščiti – največ dva na skupino).

Programa se lahko udeležite večkrat in tako osvežite in poglobite izkušnjo. Prispevek za vsako nadaljnjo udeležbo je 200 EUR

Cena vključuje udeležbo na osmih rednih srečanjih in neomejeno celodnevnih srečanj, tri avdio posnetke z vodeno vadbo in druge materiale za vadbo doma ter udeležbo na redni vadbi joge po metodi Iyengar 1x tedensko v času trajanja tečaja MBSR (odvisno od lokacije).
Vadba doma, med posameznimi srečanji, je ključen del tečaja.

Vtisi udeležencev